#
ROS
EN
HOLMER

#RosEnHolmer

DSC03082-web

Kunde: Aspelin Ramm / Rosenholm Campus / Metra  |  Dato: Mai/2019  | Digital markedsføring, Film, Foto, Highlight, Innhold, Story

Briefen vi fikk fra Rosenholm Campus/Aspelin Ramm og Metra næringsmegling var todelt; Rosenholm ønsker seg flere leietakere, og de vil samtidig videreutvikle fellesskap og stolthet blant de rundt hundre leietakerne som allerede er etablert i huset.

Siden Aspelin Ramm tok over det gamle IBM hovedkvarteret har eiendomsselskapet gjennom årene investert mye ressurser i å skape et unikt miljø for alle typer bedrifter og mennesker. Det viser seg at nye leietakere som flytter inn ofte kommer via bedrifter og samarbeidspartnere som jobber i bygget, hvilket betyr at ryktet om det gode miljøet spres fra munn til munn.

Mennesker er like viktig for oss som for Aspelin Ramm. På Rosenholm finnes et mangfold av kompetanser, interesser og livshistorier som må fortelles. Vi tenkte, hvorfor ikke inspirere de som allerede jobber i bygget til å spille hverandre enda bedre? Samtidig som vi skaper lagånd og felleskap, skal dette også kommunisere noe ut mot nye leietakere. Et sterkere fellesskapet innad vil øke attraktiviteten til stedet  – og det igjen vil naturlig føre til mer fremsnakking blant potensielle nye leietakere eksternt.

Sammen skapte vi kampanjen #RosEnHolmer

#RosEnHolmer uttrykker verdiene en rosenholmer står for. Kampanjen ble kickstartet ved at fem utvalgte leietakere ble overrasket med en rose hver, som takk for sin nettverksbygging i huset. Aspelin Ramm delte ut rosene, og vi filmet da hver og en av de intetanende nettverksbyggerne fikk blomst og rosende ord fra utleier for sitt bidrag til å skape et unikt miljø på Rosenholm. Det ble noen fine emosjonelle øyeblikk. Vi intervjuet også de fem nøkkelpersonene og skrev artikler som ble flittig lest og delt, for å spre kompetanse, livserfaringer, kunnskap og fellesskap.

Artiklene skapte et fantastisk engasjement på Rosenholm, men fikk også god spredning i sosiale medier, spesielt på facebook. Aspelin Ramm og vi ønsker å fortsette den gode «rosetrenden», og derfor skapte vi også et snapchatfilter hvor du kan sende en rose til noen du synes fortjener det. Dette filtret kan brukes når du er på Rosenholm og det blir kommunisert gjennom bordpratere som er stilt ut i en av Norges fineste kantiner. Den må du komme hit og prøve 😉

FB-inlegg

Film

Film

Annonsering

Parallellt med dette lanserte vi en kampanje med målgruppetilpassede annonser for å bygge kunnskapen om at det finnes ledige lokaler på  Rosenholm. Bli en rosenholmer du og!

Disse kjørte vi ut gjennom google ads og sørget for å tilpasse dem til nøye utvalgte målgrupper.

Screenshot 2019-08-15 at 11.21.17

Screenshot 2019-08-15 at 11.21.30

Screenshot 2019-08-15 at 11.21.26

Screenshot 2019-08-15 at 11.39.44

Screenshot 2019-08-15 at 11.39.40

Snapchat filter

Vi ønsker å gjøre det enkelt for kolleger å gi hverandre ros og roser, gjennom et snapchat-filter med roseblader. Hittil har 320 lastet ned filteret og lekt seg med det. Dette er en kampanje som er i startfasen, og som vi håper vil bli innarbeidet i kulturen. Filteret kan lastes ned via et bilde på bordpratere i kantinen.

image2

Resultater

På sosiale medier var det mange som roste og heiet på hverandre, og ble engasjert av å lese om #rosenholmeren. Kampanjen ble også sponset for å spre budskapet til nye selekterte målgrupper. Det resulterte i mye oppmerksomhet for Rosenholm, og både de og Metra Næringsmegling fikk konkrete henvendelser om visning.

Visninger

Eksponering

Personer

Rekkevidde

Lenkeklikk

Interaktivitet