Hvordan lager du en nettside som fungerer?

Nettet er i dag hovedkanalen for all digital kommunikasjon, og det er derfor avgjørende å ha en god og brukervennlig nettside. Et godt nettsted har alltid brukerens behov i sentrum, og er prioritert i henhold til dette. Finner de ikke det de leter etter på din side, er veien kort…

0 Kommentarer

SEO – Hvordan bli funnet på nett?

Nordmenn gjør over 50 millioner søk hver eneste dag og de fleste bruker google.com. Vi som jobber med salg av produkter og tjenester er helt avhengige av å drive trafikk inn til våre nettsider, og  dette kan vi gjøre på ulike måter. Vi kan sende ut nyhetsbrev, kjøpe annonser, lage…

0 Kommentarer

Hvordan lage egen podcast?

Podkast er et rasktvoksende fenomen i Norge, som har eksplodert de siste årene. Dette er en praktisk guide til hvordan du kan lage din første podkast. Innspilling av podcast Utstyr I prinsippet kan du spille inn en podkast på smarttelefonen din. Hvis du bare har lyst til å teste det…

0 Kommentarer
Read more about the article Annonsering på Youtube: En liten guide
Videoannonser på Youtube er effektivt om du gjør det riktig.

Annonsering på Youtube: En liten guide

Youtube er verdens største videodelings-nettsted og verdens nest største søkemotor. Med nesten 3 millioner brukere i Norge byr plattformen på store muligheter. I 2017 ble det mulig å målrette videoannonser på Youtube etter brukerens søkehistorikk. Dette åpnet for bedre treffsikkerhet og kostnadseffektiv annonsering. Kostnaden per klikk på Youtube er også…

0 Kommentarer
Read more about the article Hvilken fortellerstemme har teksten? (Tone of voice)
Hilde Christie Wright snakker om viktigheten av en klart definert Tone of Voice, eller fortellerstemme som det heter på norsk.

Hvilken fortellerstemme har teksten? (Tone of voice)

Når du skal skrive tekster for web, er det selvfølgelig viktig at du vet hva du vil si – til hvem. Men hvordan du sier det er helt avgjørende. Det kalles "tone of voice" (eller fortellerstemme). Siden det er viktig å skape gode følelser hos de du vil nå med…

0 Kommentarer

Merkevarebygging og kundereisen

Når arbeidshverdagen består av mye output og lite input, er det inspirerende med noen timer faglig bekreftelse– i en myk kinostol på Vika Kino. Merkevarebygging og kundereisen var tema for onsdagens Kampanjeskolen. Som markedsfører ble jeg minnet om hvorfor vi elsker det vi gjør – og gjør det vi elsker…

0 Kommentarer

Facebook-algoritmen 2019

Hvordan fungerer Facebook-algoritmen? Eller mer presist, hvordan fungerer den i dag? Dette er spørsmålet alle som driver med markedsføring på Facebook burde stille seg med jevne mellomrom. Facebook-algoritmen står nemlig aldri stille, men er dynamisk og stadig i endring. Selv om Facebook som oftest sier fra når det kommer store oppdateringer,…

0 Kommentarer