Hvilken fortellerstemme har teksten? (Tone of voice)
Hilde Christie Wright snakker om viktigheten av en klart definert Tone of Voice, eller fortellerstemme som det heter på norsk.

Hvilken fortellerstemme har teksten? (Tone of voice)

Når du skal skrive tekster for web, er det selvfølgelig viktig at du vet hva du vil si – til hvem. Men hvordan du sier det er helt avgjørende. Det kalles "tone of voice" (eller fortellerstemme). Siden det er viktig å skape gode følelser hos de du vil nå med…

0 Kommentarer

Novateur inngår samarbeid med Findability

Novateur starter det nye året med å inngå et strategisk samarbeid med Findability. Dette innebærer blant annet felles kunder, prosjekter, kompetanse, infrastruktur, analyseverktøy og kontorer i Lillestrøm og Oslo. Uttrykket Findability betyr “evnen til å bli funnet”. Kjernen i Findability sine tjenester er nettopp evnen til å gjøre det lettere…

0 Kommentarer

Merkevarebygging og kundereisen

Når arbeidshverdagen består av mye output og lite input, er det inspirerende med noen timer faglig bekreftelse– i en myk kinostol på Vika Kino. Merkevarebygging og kundereisen var tema for onsdagens Kampanjeskolen. Som markedsfører ble jeg minnet om hvorfor vi elsker det vi gjør – og gjør det vi elsker…

0 Kommentarer
Annonsering på Youtube: En liten guide
Videoannonser på Youtube er effektivt om du gjør det riktig.

Annonsering på Youtube: En liten guide

Youtube er verdens største videodelings-nettsted og verdens nest største søkemotor. Med nesten 3 millioner brukere i Norge byr plattformen på store muligheter. I 2017 ble det mulig å målrette videoannonser på Youtube etter brukerens søkehistorikk. Dette åpnet for bedre treffsikkerhet og kostnadseffektiv annonsering. Kostnaden per klikk på Youtube er også…

0 Kommentarer

Facebook-algoritmen 2019

Hvordan fungerer Facebook-algoritmen? Eller mer presist, hvordan fungerer den i dag? Dette er spørsmålet alle som driver med markedsføring på Facebook burde stille seg med jevne mellomrom. Facebook-algoritmen står nemlig aldri stille, men er dynamisk og stadig i endring. Selv om Facebook som oftest sier fra når det kommer store oppdateringer,…

0 Kommentarer

Hvordan lage en god LinkedIn-profil

Å ha en velstrukturert og tillitsvekkende LinkedIn-profil kan øke synligheten og dermed salget ditt - om du bare tar deg tid til å skape og bruke profilen. Med litt krefter og målrettet innsats kan du bli en såkalt «tankeleder» på ditt fagfelt på LinkedIn. Fordelen med dette nettverket er at…

0 Kommentarer

Hva er social selling?

Vi nettverker som aldri før på digitale plattformer, og her finner vi mange av våre potensielle kunder. Men hvordan nå fram med det vi har å tilby til de rette menneskene? Social Selling er en sikker vei. Det handler om å utvikle en-til en-relasjon med potensielle kunder før vi selger…

0 Kommentarer