fbpx

Design lønner seg

Design handler om gode opplevelser og estetikk. Det handler om å sette brukeren i sentrum. Men, det handler også om økonomisk vekst og innovasjon.

DSC00694

Mange tenker på design som form, farge og "pynt". Noen ledere ser liten økonomisk gevinst i å investere tid og penger i det estetiske uttrykket. Men, det handler om mye mer enn utseende. Hele 67 prosent av norske bedriftsledere sier at design vil bidra til å styrke bedriftens resultat de neste fem årene. Det viser seg at bedrifter som har investert mest i design, er mer konkurransedyktige, har større vekst, er mer innovative og mer brukerorienterte, enn de som ikke har investert like mye. Disse bedriftene opplever seg i tillegg jevnt over som dyktigere på innovasjon, merkevarebygging og digitalisering.

God design er det samme som god funksjonalitet, noe som igjen skaper fornøyde kunder.

God design er det samme som god funksjonalitet, noe som igjen skaper fornøyde kunder.

God design er det samme som god funksjonalitet, noe som igjen skaper fornøyde kunder. De føler trygghet og opplever troverdighet, og det styrker merkevaren din. Det bidrar også til å skape stolthet og glede, ikke bare for kundene dine, men også for de ansatte i bedriften. 

Forbrukere blir mer og mer kresne og har skyhøye forventninger til produkter og tjenester i dag. Tenk bare på deg selv. Hva gjør at du velger et produkt fremfor et annet? 

Er du en leder som er opptatt av å styrke merkevaren din og ta vare på kundene dine? Ja, da bør du også være opptatt av å investere mer i design.

Gry Flovild, seniordesigner

Spørsmål rundt temaet?
Ta gjerne kontakt med:

Gry Flovild
Designer
Tel: 979 88 976
E-post: gry@novateur.no

Website-icon-illustrations_Design-square copy