fbpx

Kommer din merkevare fra hjertet?

Dato: 15/06/16 | Av: Klaes Igelström

Jeg møtte Specioza på et kurs om entreprenørskap tidligere i våres, og hun fortalte meg om sin drøm om å skape sitt eget motemerke. En tøff utfordring i dag med hard konkurranse, og jeg må innrømme jeg var skeptisk.

Specioza fortalte med stort engasjement om hennes lidenskap for mote og sitt ønske om å dele dette med gründere i Uganda. Hun fortalte om hvor kolleksjonen skulle produseres og hvor hun ønsket å kjøpe tekstiler. Hun overbeviste og inspirerte meg. Jeg gikk fra møtet med et stort smil og med en følelse for at dette prosjektet virkelig hadde gode forutsetninger for å lykkes.

Dagen etter tok jeg det opp på kontoret og sa at alle burde høre om dette. Spørsmålet var om det var noe vi kunne bidra med? Vi inviterte henne til et møte, og etterpå satte vi alle igjen med den samme følelsen jeg hadde hatt etter det første møtet.

Scandinavian by design, African by heart

Spesiozas drøm om å koble skandinavisk klassisk mote med produksjon i Uganda viser et engasjement, både for hennes egen bedrift og gründervirksomhet i Uganda. Hun ønsker å gi noe tilbake til samfunnet, i form av bærekraftighet og gode sosiale betingelser for alle som er involvert. Det er en hjertesak og det blir også hennes merkevare.

Nystartede prosjekter av denne typen kommer fra hjertet, og med et minimalt budsjett. Behovene er mange og merkevarebygging krever et godt fundament og en god visuell identitet. Vi bestemte oss for at dette var noe vi ville bidra med.

Vi har startet et samarbeid og jobber nå med å skape en visuell identitet for det nye motemerket. Specioza hadde allerede utarbeidet et godt underlag med en visjon og “mood boards” som vi kunne bruke som utgangspunkt for å utforme den grafiske profilen og en “tone of voice”.

Novatuer_Specioza
Novateur og Specioza Namusoke går gjennom muligheter for den nye grafiske profilen til et nytt klesmerke

Navnet er fortsatt hemmelig og profilen er “work in progress”.

Vil du vite hvordan det vil se ut til slutt?

Abonner på vårt nyhetsbrev

Eller følg oss på Facebook, Twitter, Linkedin eller Instagram.

Dette innlegget har èn kommentar

Kommentarfeltet er stengt